• Roblox به ابزارها و پشتیبانی مورد نیاز سازندگان برای ایجاد یک کسب و کار جهانی می‌افزاید.
  • امروز، ما قیمت‌گذاری منطقه‌ای را برای اقلام کم‌تجربه راه‌اندازی می‌کنیم تا با شرایط بازار محلی بهتر سازگار شویم و درآمد را به حداکثر برسانیم.
  • برای کاربران بین‌المللی، این بدان معناست که قیمت‌ها در روباکس بیشتر منعکس‌کننده اقتصاد محلی آنها است.
  • اواخر امسال، قصد داریم قیمت‌گذاری منطقه‌ای را برای اقلام مربوط به آواتار نیز در دسترس قرار دهیم.

سال گذشته در RDC، ما از یک هدف بلندپروازانه رونمایی کردیم که 10٪ از درآمد 180 میلیارد دلاری بازار محتوای بازی از طریق اکوسیستم Roblox جریان یابد و در جامعه Roblox توزیع شود.* بسیاری از سازندگان Roblox با فروش اقلام در حال تجربه، که به کاربران مزایا یا توانایی‌های ویژه‌ای ارائه می‌دهد، Robux کسب می‌کنند. امروز، ما فرصت آنها را برای کسب درآمد با قیمت‌گذاری منطقه‌ای گسترش داده‌ایم، که به سازندگان اجازه می‌دهد قیمت‌های خاص منطقه را برای اقلام درون بازی خود ارائه دهند. سازندگانی که قیمت‌گذاری منطقه‌ای را انتخاب می‌کنند، اکنون یک ابزار اضافی برای کمک به ایجاد یک تجارت جهانی در Roblox و کمک به ایجاد یک پایگاه بازیکن فراگیرتر در سطح جهانی دارند.

ما در حال حاضر Roblox Studio را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهیم تا تجربیات خود را در عرض چند ثانیه در سطح جهانی منتشر کنند و تجربیات خود را به صورت خودکار ترجمه کنند. چت متنی در حین تجربه همچنین به کاربران امکان می‌دهد پیام‌های چت را که به صورت خودکار به زبان‌های پشتیبانی شده ترجمه شده‌اند، مشاهده کنند. قیمت‌گذاری منطقه‌ای که امروز راه‌اندازی شد، راه دیگری را برای سازندگان فراهم می‌کند تا به راحتی با مخاطبان جهانی ارتباط برقرار کنند. این سرویس به طور خودکار قیمت‌های محلی بهینه را برای اقلام درون بازی که سازندگان در تجربیات خود می‌فروشند، تعیین می‌کند. بهینه‌سازی قیمت‌ها برای هر منطقه به سازندگان کمک می‌کند تا به اهداف تجاری خود برسند و به کاربران بین‌المللی بیشتری اجازه می‌دهد تا در اقتصاد Roblox شرکت کنند.

کمک به خالقان برای ایجاد یک کسب و کار جهانی

قیمت‌گذاری منطقه‌ای به کاربران قیمت‌هایی ارائه می‌دهد که بیشتر منعکس‌کننده اقتصاد محلی آنها است، نه اینکه صرف نظر از موقعیت مکانی، قیمت یکسانی بپردازند. به عنوان مثال، بدون قیمت‌گذاری منطقه‌ای، کاربران در ویتنام یا برزیل برای دسترسی به اقتصاد یک تجربه، همان قیمت کاربران در ایالات متحده را پرداخت می‌کنند. با فعال بودن قیمت‌گذاری منطقه‌ای، قیمت‌ها به طور خودکار برای اقتصاد محلی هر کاربر بهینه می‌شوند و با تغییر اقتصاد مجازی Roblox - و اقتصاد جهانی در دنیای فیزیکی - به صورت دوره‌ای به‌روزرسانی می‌شوند. سازندگان قیمت پایه اقلام درون بازی خود را تعیین می‌کنند و کنترل کاملی بر اینکه کدام یک به صورت منطقه‌ای قیمت‌گذاری می‌شوند، دارند. از آنجا، Roblox به طور خودکار قیمت‌های بهینه مختص منطقه را برای آن اقلام درون بازی با توجه به نوسان عوامل اقتصادی اعمال می‌کند.

بیایید به یک مثال خاص نگاه کنیم، زیرا این قیمت‌ها بر اساس عوامل اقتصادی تغییر می‌کنند. فرض کنید سازنده‌ی یک تجربه، قیمتی معادل ۱۰۰۰ روبوکس برای یک کالا در ایالات متحده تعیین کرده است. بدون قیمت‌گذاری منطقه‌ای، قیمت آن کالا در تمام کشورها ۱۰۰۰ روبوکس خواهد بود. با این حال، به محض اینکه سازنده، قیمت‌گذاری منطقه‌ای را فعال کند، صفحه‌ای مانند تصویر زیر را مشاهده خواهد کرد که نشان می‌دهد قیمت به طور خودکار بر اساس اقتصاد محلی تغییر می‌کند. همانطور که نشان داده شده است، قیمت کالا برای کاربران برزیلی ۷۰۰ روبوکس و برای کاربران هندی ۵۰۰ روبوکس است. کاربران در هر کشور اکنون قیمتی را مشاهده می‌کنند که منعکس کننده‌ی اقتصاد محلی آنها است.

منتشر شد:Apr 21, 2025